כלי ניהול ומודלים תומכי החלטה
במרקטסט פיתחנו במשך השנים שורה ארוכה של פתרונות לקבלת החלטות ניהוליות-אסטרטגיות.
בין הכלים שפותחו: SEP, Marketest My Web, Checker, App to you.
SEP
Structural Equation Program היא מערכת משוואות מבניות, פרי פיתוח משותף של מרקטסט ושל ד"ר ישראל פרמט מאוניברסיטת בן גוריון.
המערכת עושה שימוש במודל סטטיסטי מתקדם שמאפשר התמודדות עם שאלות מחקר מורכבות ורב-ממדיות. המודל מעבד נתונים מסקרי שביעות רצון של לקוחות או לקוחות פוטנציאליים לכדי תרשים זרימה המודד את השפעת כל אחד מהפרמטרים הרלוונטיים על שביעות הרצון. ממצאי הניתוח של המודל מאפשרים לזהות מבין הפרמטרים את אלה שבהם כדאי להתמקד במסגרת תהליך שיפור שביעות הרצון של הלקוחות מהשירות כדי להבטיח את יעילותו.
המערכת מספקת למקבלי ההחלטות בארגון תמונה מקיפה לפרמטרים בתחום התפעול והשירות שלהם השפעה מובהקת על נכונותם של לקוחות לשוב ולרכוש את מוצרי החברה ושירותיה. ממצאי המודל מלווים בהנחיות להנהלת הארגון להקצאת משאבים אופטימלית שתגדיל את שיעור הלקוחות החוזרים ותמתן את שיעור הנטישה.
המערכת מספקת גם בסיס להשוואה למתחרים, באופן שמציף על פני השטח את היתרונות והחסרונות של הארגון ומאפשר לו לבסס יתרון תחרותי באמצעות התמקדות בפרמטרים הרלוונטיים ללקוחות על פי פילוחים שונים.
Marketest My Web
מערכת Marketest My Web היא פרי פיתוח משותף של מרקטסט וחברת WMS הקנדית, שמפעילה פאנל של יותר מ-50 אלף בקרים. תוך שימוש בשיטות ייחודית לאיסוף ולניתוח נתונים בדבר האפקטיביות ורמת השימושיות (Usability) של אתרי אינטרנט, המערכת מציפה כשלים בשימוש כפי שתוארו על ידי גולשים.
הניתוח שמבצעת המערכת מספק תובנות והמלצות להגברת המעורבות (Engagement) והשימושיות (Usability), שבתורם, מסייעים לארגון:
- להפוך גולשים ללקוחות
- לגרום ללקוחות לבצע פעולות ולקבל מידע באתר האינטרנט במקום במוקד השירות הפיזי ובכך לחסוך במשאבים כספיים וניהוליים
מחקר מקיף שנערך בשמונה ענפי משק שונים בקנדה הוכיח את יעילותה הרבה של המערכת. במחקר נמצא כי בממוצע חלפו שלושה חודשים בלבד מאז תחילת השימוש במערכת ועד להחזר מלא של הההשקעה בגין השימוש בה.
Checker
מערכת Checker לשליטה ובקרה מסייעת למרקטסט, החל משלב פיתוחה, להפקת המרב מסקרי לקוח סמוי. המערכת מאפשרת לבקרים להזין את המשוב על השירות שקיבלו מיד לאחר סיום הבקרה (כך שהאלמנטים הנבדקים טריים בזיכרונם) ומאפשרת למנהלים לצפות בדו"חות מקוונים המותאמים לצורכיהם בזמן אמת, כמות שהם וללא תיווך של דרגי ביניים. בין יתרונות המערכת, מאפשרת יצירת דוחו"ת וגרפים לפי דרישה או מובנים מראש.
App to you
מרקטסט פיתחה אפליקציית מחקר ייחודית לקבלת משוב מהימן, אותנטי ומיידי מלקוחות הקצה בזמן ביקורם בנקודות המכירה והשירות. ללקוח הקצה מוצג ברקוד דו-ממדי (QR Code) שסריקתו מאפשרת לו למלא שאלון שביעות רצון על גבי המכשיר הנייד שלו.
האפליקציה היא כלי חדש בתחום איסוף נתוני מחקר. ברוח תקופת ה"כאן ועכשיו" שבה אנו חיים קיים צורך ממשי של קבלת מידע ומשוב על תהליך שירות כמות שהוא, ללא מתווכים וללא שיהוי. App to you עונה על צורך זה ישירות.
כיום מהווים בעלי הסמארטפונים כמחצית מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל ושיעורם באוכלוסייה הכוללת הולך וגדל. אפליקציית App to You מאפשרת להפוך כל אחד מבעלי הסמארטפונים ל"שגריר שירות" המדווח על תחושותיו ועל תפיסותיו אודות חוויית השירות שעבר באופן מיידי. כל שעליו לעשות הוא להיכנס לחנות האפליקציות התומכת במכשיר שברשותו ולהוריד אותה חינם. מלבד האפשרות לתת משוב ולהשפיע, הלקוח נהנה מהטבות מיוחדות שיעודדו אותו לשוב לנקודת המכירה.